четверг, 29 октября 2009 г.

Україна під час Другої світової війни 1939-1945р.р.

Україна під час Другої світової війни (1939 - 1945 рр)
Уроки №1-2. Тема: Радянсько - німецькі договори 1939 р. і західноукраїнські землі.


Обов'язкові завдання:

1. Контурна карта №1;

2. Участь у груповій роботі на уроці з теми: «Окупаційний режим і розгортання руху Опору в Україні»

Перша група:
Зони окупації в Україні. План «Ост»;
«Новий порядок» в Україні;
Економічне пограбування України;
Вивезення працездатного населення на примусові роботи до Німеччини.

Друга група:
Розгортання руху Опору та його течії в Україні (1941-1942 рр);
Радянське підпілля;
Радянський партизанський рух (керівники, форми й методи боротьби).

Третя група:
ОУН на початку війни (1939-1940 рр);
Проголошення Соборної Української держави у Львові 30 червня 1941 р;
Підпілля ОУН;
Створення Української Повстанської Армії, Роман Шухевич;

3. Повідомлення:
Героїчна праця громадян України в тилу;
Україна в планах окупантів;
Корсунь-Шевченківська битва (1944 р);
Примусове виселення з Криму до східних районів СРСР татар, греків, вірмен;
Втрати України у війні.

4. Виступ на семінарі: Культура України в роки війни:
Освіта, наука;
Література і мистецтво;
Внесок представників творчої інтелігенції у перемогу.

Виступ на семінарі: Наш край у роки війни:
Миколаївщина напередодні окупації;
Нацистський «новий порядок» в рідному краї;
Рух Опору на Миколаївщині;
Визволення Миколаєва і області. Десант К.Ф.Ольшанського. Початок відбудови.

Література до підготовки до семінарів :

1. Турченко. Історія України,11 клас, параграфи 1-11)

2. Турченко Історія України 10 клас, розділ 6, параграфи 43-51

3. Шевчук. Історія України 11 клас, параграф 1-7

4. Підкова, Шуст. Довідник з Історії України в ІІІ -х томах - статті:
«Остарбайтери» - т.2 стор.320;
«Райхскомісаріат Україна» - т.3, стор.13;
«Трансністрія» - т.3 стор. 345;
«Єріх Кох» - т.2 стор.100;
«Альфред Розенберг» - т.3 стор.44;
«Ролянд» - т.3 стор. 49;
«Нахтігаль» - т.2 стор.274;
Українська Повстанська армія (УПА)- т.3 стор.340
Роман Шухевич - т.3 стор. 641

5. Коваль, Кульчицький, Історія України 10-11 клас, стор.340, план «Ост»

6. Субтельний. Україна. Історія, стаття «Нацистська влада на Україні»

7. Хрестоматія з новітньої історії України, стор.354-356 - документи про економічне пограбування України

8. Творчі завдання за бажанням:
Твір «Моя сім'я в роки Великої Вітчизняної війни»;
Пошукова робота: 1. «Трагедія у Бабиному яру», «63 роки визволення України», «Десант К.Ф. Ольшанського», «Трагедія «Динамо» Київ в роки війни».

Тематичне оцінювання №1 виставляється за виконання перелічених завдань.

Уроки №1-2. Тема: Радянсько - німецькі договори 1939 р. і західноукраїнські землі.

Урок формування нових знань

Мета: 1.Повторити та більш детально охарактеризувати радянсько - німецький пакт про ненапад 23 серпня 1939р., початок другої світової війни, вступ Червоної армії на територію Зах. України; договір про дружбу і кордон 28 вересня 1939р.

2.Входження Зах. України, Бессарабії, та Пн. Буковини до СРСР, возз'єднання Зах. України з УРСР, включення до складу УРСР Пн. Буковини і придунайських українських земель.

3. Визначити позитивні та негативні наслідки радянізації західних областей України.

4 Сприяти формуванню в учнів вмінь та навичок порівнювати, оцінювати історичні факти, приймати участь у дискусії, використовувати різні джерела знань.

5. Виховувати риси національної самосвідомості, бо на початку другої світової війни, відбулося об'єднання майже всіх етнічних українських земель (крім Закарпаття), в складі УРСР.

Обладнання: карта: Україна під час 2 св. війни, атласи з історії України, 11 кл. підручники різних авторів, електронний підручник, відео - матеріали про пакт Рібентропа - Молотова, Вступ Червоної армії на територію Зах. України, словник термінів, портрети діячів із електронного підручника.

Завдання класу:

1. Скласти опорний конспект програмових питань, з'ясувати, як вплинули на становище ЗУЗ пакт Р. - М. та договір про дружбу і кордон 1939 р.?

2. Які 8 нових областей ввійшли до складу УРСР у 1939 -1940 р. р.? Що таке радянізація?

3. Оцінити результати радянізації зах. областей УРСР, позитивні та негативні наслідки цієї політики.

Мотивація навчальної діяльності учнів

Методи діяльності на уроці: бесіда на повторення вже відомих фактів, робота з історичними картами атласів та настінною картою, лекція, повідомлення учнів, робота з електронним підручником (прогляд відео-сюжетів, словникова робота, робота з ілюстративним матеріалом), робота з підручником, складання текстової таблиці про радянізацію ЗУЗ, елементи шкільної дискусії тощо.

План роботи на уроці:

1. Повторення й поглиблення знань учнів про радянсько - німецькі договори 1939 р., про об'єднання усіх (крім Закарпаття) українських земель на початку 2 св. війни. Робота з історичною картою.

2. 17 вересня 1939 р. вступ ЧА на територію Зах. України, маршал Тимошенко, 4 розподіл Речі П. (Зах. Україна та Зах. Білорусь до складу СРСР). Катинська трагедія. Робота з електронним підручником.

3. Утворення 6 нових областей: Львівської, Дрогобицької (у 1959 р. об'єдналася зі Львівською),Станіславської, Волинської, Тернопільської, Рівненської. Робота з історичною картою.

4. Червень 1940 р. - уряд Румунії повернув СРСР Бессарабію, Пн. Буковину (відповідно до договору про дружбу і кордон 28.09.39 р.). Утворення Ізмаїльської та Чернівецької областей у складі УРСР. Утворення Молдавської РСР. Робота з історичною картою.

5. 26 - 28 жовтня 1939 р. - Народні збори у Львові - проголошення встановлення радянської влади, Декларація про воз'єднання Зах. України з УРСР і входження до складу СРСР.

6. Радянізація західних областей України - робота з текстами підручників Турченка, Шевчука, Середницької. Складання текстової таблиці, порівняння методів соціалістичного будівництва у східних та західних областях України. Обговорення позитивних та негативних результатів радянізації (методом дискусії).

7. Закріплення набутих нових знань (карта, поняття, хроніка основних подій). Рефлексія.

8. Подача домашнього завдання: параграфи 1 -2 підручника Турченка, контурна карта, виконання індивідуальних, пошукових, творчих завдань.

Комментариев нет:

Отправить комментарий