пятница, 30 октября 2009 г.

Навчити можна лише в дії.

Навчити можна лише в дії
У своїй основі педагогічна праця близька до наукового дослідження. Ця близькість, спорідненість полягають в аналізі факторів і необхідності передбачати. Учитель, який уміє проникати думкою в суть фактів, у причинно-наслідкові зв'язки між ними, уникає багатьох труднощів і невдач

В. Сухомлинський так визначив працю педагога: «Сильним, досвідченим стає педагог, який уміє аналізувати свою працю». І найвище, і найбільше щастя вчителя - бачити, як в очах учнів зароджується іскра думки, коли він пізнає незнане, як вона розгоряється, як цей вогонь переплавляє думку у слово, і слово знаходить відгук у їх серцях. Сплав думок, почуттів, емоцій втілюється у свідому та творчу діяльність, а результатом стають самореалізація та становлення особистості.

Мислення починається тоді, коли є зацікавленість, якесь протиріччя, проблема. Цікавість до навчання - це своєрідна скарбниця, яку треба охороняти, оберігати та збагачувати. Розум не може зосередитись на всьому, він відкидає нецікаве, нудне й емоційно монотонне. Щоб розбудити емоції, почуття й думки своїх учнів, педагогічний колектив у цьому навчальному році активно працював над утіленням у навчально-виховний процес інтерактивних технологій.

Усе починалося раніше. Протягом останніх років із кадрами проводилась послідовна підготовча робота із застосування інтерактивних технологій. Це моніторингові дослідження професійного рівня педагогів; це й ділові ігри - тренінги, на яких педагоги відпрацьовували вміння та навички проведення різних інтерактивних прийомів; це і спільні з учнями практикуми - проведення креативних днів; створення спільних творчих робіт (малювання картин, створення фотокомпозицій, композицій орігамі, художнє оформлення виробів та інше); це спільна проектна діяльність педагога й учнів, виступи учнів, конкурси, КВК, фестивалі. Уся ця робота забезпечила креативне поле для використання інтерактивних технологій.

Панорама творчих нестандартних типів уроків з використанням інтерактивних технологій завершила методичну роботу в цьому навчальному році. Дев'ять педагогів показали, а всі інші побачили високу педагогічну майстерність, відчули радість за всіх колег, пережили позитивні емоції від проведеного та побаченого й почутого. Для педагогічного колективу це повною мірою було відкриттям. Педагоги успішно продемонстрували сукупність групової, кооперативної, індивідуальної форми проведення уроків. Використані такі прийоми інтерактивної роботи: ігри «Карусель», «Мікрофон», «мозковий штурм», «броунівський рух», «ажурне павутиння», мозаїка, лото, аналіз ситуацій, проблем; рольові ігри, програвання, драматизація, метод прес-релізу, дискусія, дослідження, моделювання, фотозвіти тощо.

Використання інтерактивних технологій продемонструвало позитивний вплив на особистість, можливість корегувати стосунки та поведінку учнів. Усе це сприяє розвитку дитини, учить спілкуватися й аргументовано висловлювати свої думки, створює ситуацію успіху. Це засіб для досягнення такої атмосфери у класі, яка найкраще сприяє співробітництву, порозумінню та доброзичливості, дає можливість реалізувати особистісно зорієнтоване навчання й виховання.

Так, тільки у спільному процесі, у спільній діяльності можна навчити і дітей, і педагогів. Для переконання в цілому узагальненні пропонуються відкриті уроки з використанням інтерактивних технологій педагогами школи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий